Week 14 - Tijd voor iets anders - Reisverslag uit Peking, China van Brigitte Lops - WaarBenJij.nu Week 14 - Tijd voor iets anders - Reisverslag uit Peking, China van Brigitte Lops - WaarBenJij.nu

Week 14 - Tijd voor iets anders

Blijf op de hoogte en volg Brigitte

11 Maart 2013 | China, Peking

Nu een keer een echt kort berichtje.
Vorige week zei ik dat ik nog even het maximale uit mijn verblijf hier wil halen. Wat blijkt: het meeste heb ik al gedaan. Dus heb ik mijn plannen omgegooid en heb een andere aanpak gekozen.
Passief cultuur snuiven.

Woensdag ben ik naar Les Miserables gegaan in de bioscoop. Voor de verandering was dit gebouw overdadig aangekleed met warme kleuren, kroonluchters en zeer relaxte stoelen. Een hele mooie film wat mij betreft en zeker een bezoekje waard. Ik zou het alleen niet een Chinees publiek vergezellen. Telefoons gaan hier niet uit en worden zelfs regelmatig nog gebruikt (gelukkig werd er niet gebeld) en iedereen doet alsof hij/zij gewoon in zijn eigen huiskamer zit. Inclusief geluiden en geuren.
Conclusie: Chinese bioscoop: nee, Les Miserables: JA.

Daarnaast ben ik zondag nog naar een concert geweest. Klassieke muziek met als thema Oscar Classics. Onder andere ET, Evita, Pearl Harbour, Sound of Music en True Lies. Het kaartje hiervoor had ik gekregen met de complimenten van het kantoor vanwege vrouwendag op vrijdag. Het concert was in NCPA, een erg mooi staaltje architectuur. Aardig modern en toch warm. Bij binnenkomst leek het op een vliegveld vanwege de veiligheid controles en daar bleek dat ik mijn camera achter moest laten bij de garderobe omdat je binnen geen foto's mocht maken. Ok, prima.
Alleen vergeten ze dan wel de smartphones, waarmee toch gefilmd en gefotografeerd werd. Elke keer dat er weer zo'n schermpje oplichtte richtte een van de zaalwachten een rode laser op het scherm en doofde het lichtje snel weer. Goeie muziek en vermaak. Prima combinatie!

Uiteraard ben ik ook nog naar kantoor geweest, waar ze me inmiddels weten te vinden voor de kleine klusjes, heb ik mijn pak opgehaald bij de kleermaker en ben ik nog een keer met Japke naar Yashow geweest omdat ze zich die plek niet meer kon herinneren. In eerste instantie zou ik die dag met mijn huisgenootje naar Panjiayuan gaan, maar dit hebben we afgezegd omdat er een zandstorm zou landen in Beijing die dag. 5 minuten buiten lopen en je voelde het zand al tussen je tanden knarsen. Heerlijk.

Wat ik de komende (en laatste) week nog allemaal ga doen weet ik nog niet, dat laat ik allemaal maar de vrije loop. Een ding weet ik aardig zeker: over 7 dagen, lokale tijd, ben ik weer in Europa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brigitte

Studente

Actief sinds 09 Dec. 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 13272

Voorgaande reizen:

30 November 2012 - 18 Maart 2013

Stagelopen in China

Landen bezocht: